Bestuur

Het bestuur van Stichting Verwonderwijs bestaat uit een aantal ambitieuze enthousiastelingen. We stellen ons graag aan je voor!

Ingrid
Ingrid voorzitter

Ik gun elke student een gelukkige jeugd en met Get Real! willen we daaraan bijdragen.

Meer over Ingrid

In 2016 kan ik naar een superrelatieweekend van 365 Dagen Succesvol.  Het wordt een liefdevol weekend vol inzichten in mijn patronen door simpele oefeningen, dans, meditatie en muziek. In 2017 start ik met hun jaarprogramma. Die liefdevolle, verbindende sfeer is enorm aantrekkelijk en veilig om in te groeien. Het wordt een jaar waarin ik leer MIJN leven te leven, MIJN keuzes te maken en MIJN missie te leven. De liefde en verbinding die ik voel, gun ik iedereen.

Ik voel veel meer rust in mijn lijf, mijn agenda vult zich met steeds meer leuke dingen. Door het zetten van kleine stappen kijk ik na een jaar terug op grote veranderingen! Ik ben dan 48 jaar oud en hoe zou mijn leven zijn geweest als ik dit op mijn 18e had geleerd? Daar ontstaat mijn missie om dit programma in het onderwijs te krijgen.

In 2018 ben ik als docent/supervisor verbonden aan Fontys Pedagogiek. Ik geef regelmatig workshops over 365 aan collega’s en deel alles wat ik tijdens het jaarprogramma beleef. Het maakt collega’s nieuwsgierig en het zorgt voor interessante gesprekken. In 2019 schrijf ik met enkele collega’s een aanvraag om een dergelijk jaarprogramma voor onze studenten te ontwikkelen. De directie heeft het lef om dit aan te gaan en zo schrijven 39 2e jaars studenten zich in voor Get Real! Een jaarprogramma waarin we 10 stappen (gebaseerd op de 13 stappen van 365) in 10 hele dagen maken en waarbij de studenten en hun persoonlijke en professionele ontwikkeling centraal staan. Een jaar later mogen alle studenten en docenten deelnemen en tot op heden start er bij Pedagogiek elk jaar een nieuwe groep. Ook op andere hogescholen draait Get Real!

Stel dat alle HBO-opleidingen dit programma aanbieden. Hoe vet is dat? Daar ga ik voor!

Ingrid is naast voorzitter van Stichting Verwonderwijs ook trainer en geeft het programma op diverse hogescholen.

Chantal Chantal Verwonderwijs
Chantal secretaris

Als mens en pedagoog geloof ik al vele jaren dat het onderwijs iets anders nodig heeft.

Meer over Chantal

Met een hbo- en masteropleiding Pedagogiek heb ik zelf ervaren hoeveel we eigenlijk leren over het beroep, maar hoe weinig over het leven en het menszijn zelf.

Er is steeds meer aandacht voor studentenwelzijn en dat is positief, toch lijken onderwijsinstellingen ook te worstelen met de vraag hoe daar mee om te gaan. Naar mijn mening is de oplossing simpel: bied ruimte voor persoonlijke ontwikkeling! De vraag waar ik zelf mee rondliep was: Waarom leiden we professionals op die zo’n groot deel van hun mens zijn meenemen in hun beroep?

Ik geloof in een holistische visie en dat alles met elkaar verbonden is. Yoga en mindfulness brachten mij dichter bij mijn kern, maar ik zag dat niet als de oplossing voor het onderwijs om jeugdigen meer te leren over hun zelf, daar was iets anders voor nodig. En dat vond ik! Ex-collega Ingrid van Hest inspireerde mij met haar verhaal over het jaarprogramma van 365 dagen succesvol. Wauw, in dat jaarprogramma zat echt alles in wat ik zocht en wat ik onze jeugd ook gun. Een programma waarin je leert om in kleine stapjes grote veranderingen te bewerkstellingen. Je kijkt gericht naar thema’s als gezondheid, relaties, geld en werk/opleiding en hoe deze zich verhouden tot jezelf en je omgeving. Belangrijker nog: dit doe je samen. Je leert van elkaar. Hier is kwetsbaarheid en lef voor nodig. Emoties mogen er zijn.

Met veel dankbaarheid heb ik mogen ervaren wat daarvan het effect was door het programma zelf ook te volgen. Woorden die bij me opkomen zijn: Uniek, vernieuwend, speels, straight, diepgang en liefdevol genadeloos. De oefeningen, de meditaties, de filmpjes, de modellen, de opstellingen, de muziek, het maakte juist in die combinatie iets los.

Ik geloof dat als we jeugdigen leren om binnen het systeem hun eigen pad te volgen en hun eigen keuzes te maken, dit bijdraagt aan (meer) gelukkige, stabiele volwassenen in de toekomst. Zo ontstond mijn samenwerking en zo ontstond Stichting Verwonderwijs. Een stichting met een grote missie!

René
René penningmeester

Als penningmeester wil ik graag mijn steentje bijdragen aan Stichting Verwonderwijs.

Meer over René

Sinds ik in 2017 kennis heb gemaakt met het 365 Dagen Succesvol-programma ben ik zeer enthousiast over de deze methode om tot een succesvoller leven te komen.

De missie van Stichting Verwonderwijs onderschrijf ik van harte, hoe mooi is het als hbo-studenten kennis kunnen maken met de 365-methode. Inmiddels ben ik al ruim 30 jaar werkzaam in financiële functies in de publieke sector. In mijn vrije tijd ben ik penningmeester van een scoutingvereniging, een jeugdliefde van me. Het penningmeesterschap spreekt aan vanwege de missie, de jongeren en mijn ervaring met cijfers.

Faye Faye Verwonderwijs
Faye algemeen bestuurslid

In het schooljaar 2020-2021 heb ik Get Real! mogen volgen.

Meer over Faye

Nu zit ik in het bestuur van Stichting Verwonderwijs die dat programma mogelijk maakt.

Get Real! heb ik gevolgd omdat mij verteld werd dat ik op die manier aan mijn persoonlijke ontwikkeling kon werken. Tien dagen lang verdeeld over een studiejaar. Ik dacht: ‘Yes, gaan met die banaan’ en ‘Ooh ga ik dit echt doen, weer aan mezelf werken?’. Gelukkig won de eerste gedachte. Ik heb heel veel geleerd en gedaan!. Om even een voorbeeld te noemen: Van oorsprong ben ik een echte denker, ik redeneerde alles kapot en deed ik het dan maar niet, ook was het oordeel van anderen daarbij (stiekem) erg belangrijk. Door Get Real! doe ik vaker eerst iets en denk ik daarna na over de situatie, het oordeel van anderen is daarbij ook minder belangrijk geworden.

In het programma wordt ook in gegaan op deze vier gebieden: gezondheid, werk, relaties en geld. Doordat ik hiermee aan de slag ben gegaan heeft dat de kwaliteit van mijn leven verbeterd. Ik ga vooruit, het heeft ervoor gezorgd dat ik nu onderdeel ben van de stichting, weer ben gaan sporten, met plezier naar mijn werk ga en ook super positief in het leven sta.

Daarnaast heeft het me nog zoveel meer gebracht, waardoor ik enthousiast werd om mee te werken aan de missie van deze mooie stichting. Ik gun, in het bijzonder studenten, een fijn, succesvol en gelukkig leven waarin iemand zijn of haar eigen pad durft te bewandelen. Get Real! nodigt en daagt je uit om daarin echt stappen te zetten.

Loes Loes Verwonderwijs
Loes algemeen bestuurslid

Als trainer/coach en medecreator ben ik aan de verschillende programma's van Stichting Verwonderwijs verbonden.

Meer over Loes

Door me bezig te houden met persoonlijke ontwikkeling ben ik me bewust geworden van mijn patronen, overtuigingen en oordelen. Helpend en niet helpend. Wat ik ook leerde waren mijn eigen echte wensen en behoeftes. Dat was nieuw voor mij; mezelf centraal stellen. Heel onwennig om te doen. Ik heb nieuw repertoire mogen leren. Ik keek altijd op afstand naar situaties omdat ik dacht behoefte te hebben aan overzicht. Van een afstandje kon ik alles prima overzien, zo dacht ik. Maar dat werd voor mij uiteindelijk leven in een soort gouden kooiconstructie. Ik bedacht me eerst alles 10 keer en dat werd uiteindelijk ‘gepieker XL’; ik kwam vooral NIET in actie.

Nu draai ik dat mechanisme om. Ik onderzoek eerst iets door het te doen. Vervolgens voel ik wat het met me doet en hoe ik het vind. Daarna beslis ik of ik daarmee door ga of niet. Het is heerlijk om in die volgorde te leven. Zo ben ik in een aantal stappen van toeschouwer vanuit een gouden kooi naar deelnemer in mijn eigen leven geworden. Deze levenslessen neem ik mee naar onze programma’s. Samen maken we er steeds weer een uniek programma van. Verwondering maakt me blij en ik word blij van Stichting Verwonderwijs!

Meer over Ingrid
Meer over Chantal
Meer over René
Meer over Faye
Meer over Loes

In 2016 kan ik naar een superrelatieweekend van 365 Dagen Succesvol.  Het wordt een liefdevol weekend vol inzichten in mijn patronen door simpele oefeningen, dans, meditatie en muziek. In 2017 start ik met hun jaarprogramma. Die liefdevolle, verbindende sfeer is enorm aantrekkelijk en veilig om in te groeien. Het wordt een jaar waarin ik leer MIJN leven te leven, MIJN keuzes te maken en MIJN missie te leven. De liefde en verbinding die ik voel, gun ik iedereen.

Ik voel veel meer rust in mijn lijf, mijn agenda vult zich met steeds meer leuke dingen. Door het zetten van kleine stappen kijk ik na een jaar terug op grote veranderingen! Ik ben dan 48 jaar oud en hoe zou mijn leven zijn geweest als ik dit op mijn 18e had geleerd? Daar ontstaat mijn missie om dit programma in het onderwijs te krijgen.

In 2018 ben ik als docent/supervisor verbonden aan Fontys Pedagogiek. Ik geef regelmatig workshops over 365 aan collega’s en deel alles wat ik tijdens het jaarprogramma beleef. Het maakt collega’s nieuwsgierig en het zorgt voor interessante gesprekken. In 2019 schrijf ik met enkele collega’s een aanvraag om een dergelijk jaarprogramma voor onze studenten te ontwikkelen. De directie heeft het lef om dit aan te gaan en zo schrijven 39 2e jaars studenten zich in voor Get Real! Een jaarprogramma waarin we 10 stappen (gebaseerd op de 13 stappen van 365) in 10 hele dagen maken en waarbij de studenten en hun persoonlijke en professionele ontwikkeling centraal staan. Een jaar later mogen alle studenten en docenten deelnemen en tot op heden start er bij Pedagogiek elk jaar een nieuwe groep. Ook op andere hogescholen draait Get Real!

Stel dat alle HBO-opleidingen dit programma aanbieden. Hoe vet is dat? Daar ga ik voor!

Ingrid is naast voorzitter van Stichting Verwonderwijs ook trainer en geeft het programma op diverse hogescholen.

Met een hbo- en masteropleiding Pedagogiek heb ik zelf ervaren hoeveel we eigenlijk leren over het beroep, maar hoe weinig over het leven en het menszijn zelf.

Er is steeds meer aandacht voor studentenwelzijn en dat is positief, toch lijken onderwijsinstellingen ook te worstelen met de vraag hoe daar mee om te gaan. Naar mijn mening is de oplossing simpel: bied ruimte voor persoonlijke ontwikkeling! De vraag waar ik zelf mee rondliep was: Waarom leiden we professionals op die zo’n groot deel van hun mens zijn meenemen in hun beroep?

Ik geloof in een holistische visie en dat alles met elkaar verbonden is. Yoga en mindfulness brachten mij dichter bij mijn kern, maar ik zag dat niet als de oplossing voor het onderwijs om jeugdigen meer te leren over hun zelf, daar was iets anders voor nodig. En dat vond ik! Ex-collega Ingrid van Hest inspireerde mij met haar verhaal over het jaarprogramma van 365 dagen succesvol. Wauw, in dat jaarprogramma zat echt alles in wat ik zocht en wat ik onze jeugd ook gun. Een programma waarin je leert om in kleine stapjes grote veranderingen te bewerkstellingen. Je kijkt gericht naar thema’s als gezondheid, relaties, geld en werk/opleiding en hoe deze zich verhouden tot jezelf en je omgeving. Belangrijker nog: dit doe je samen. Je leert van elkaar. Hier is kwetsbaarheid en lef voor nodig. Emoties mogen er zijn.

Met veel dankbaarheid heb ik mogen ervaren wat daarvan het effect was door het programma zelf ook te volgen. Woorden die bij me opkomen zijn: Uniek, vernieuwend, speels, straight, diepgang en liefdevol genadeloos. De oefeningen, de meditaties, de filmpjes, de modellen, de opstellingen, de muziek, het maakte juist in die combinatie iets los.

Ik geloof dat als we jeugdigen leren om binnen het systeem hun eigen pad te volgen en hun eigen keuzes te maken, dit bijdraagt aan (meer) gelukkige, stabiele volwassenen in de toekomst. Zo ontstond mijn samenwerking en zo ontstond Stichting Verwonderwijs. Een stichting met een grote missie!

Sinds ik in 2017 kennis heb gemaakt met het 365 Dagen Succesvol-programma ben ik zeer enthousiast over de deze methode om tot een succesvoller leven te komen.

De missie van Stichting Verwonderwijs onderschrijf ik van harte, hoe mooi is het als hbo-studenten kennis kunnen maken met de 365-methode. Inmiddels ben ik al ruim 30 jaar werkzaam in financiële functies in de publieke sector. In mijn vrije tijd ben ik penningmeester van een scoutingvereniging, een jeugdliefde van me. Het penningmeesterschap spreekt aan vanwege de missie, de jongeren en mijn ervaring met cijfers.

Nu zit ik in het bestuur van Stichting Verwonderwijs die dat programma mogelijk maakt.

Get Real! heb ik gevolgd omdat mij verteld werd dat ik op die manier aan mijn persoonlijke ontwikkeling kon werken. Tien dagen lang verdeeld over een studiejaar. Ik dacht: ‘Yes, gaan met die banaan’ en ‘Ooh ga ik dit echt doen, weer aan mezelf werken?’. Gelukkig won de eerste gedachte. Ik heb heel veel geleerd en gedaan!. Om even een voorbeeld te noemen: Van oorsprong ben ik een echte denker, ik redeneerde alles kapot en deed ik het dan maar niet, ook was het oordeel van anderen daarbij (stiekem) erg belangrijk. Door Get Real! doe ik vaker eerst iets en denk ik daarna na over de situatie, het oordeel van anderen is daarbij ook minder belangrijk geworden.

In het programma wordt ook in gegaan op deze vier gebieden: gezondheid, werk, relaties en geld. Doordat ik hiermee aan de slag ben gegaan heeft dat de kwaliteit van mijn leven verbeterd. Ik ga vooruit, het heeft ervoor gezorgd dat ik nu onderdeel ben van de stichting, weer ben gaan sporten, met plezier naar mijn werk ga en ook super positief in het leven sta.

Daarnaast heeft het me nog zoveel meer gebracht, waardoor ik enthousiast werd om mee te werken aan de missie van deze mooie stichting. Ik gun, in het bijzonder studenten, een fijn, succesvol en gelukkig leven waarin iemand zijn of haar eigen pad durft te bewandelen. Get Real! nodigt en daagt je uit om daarin echt stappen te zetten.

Door me bezig te houden met persoonlijke ontwikkeling ben ik me bewust geworden van mijn patronen, overtuigingen en oordelen. Helpend en niet helpend. Wat ik ook leerde waren mijn eigen echte wensen en behoeftes. Dat was nieuw voor mij; mezelf centraal stellen. Heel onwennig om te doen. Ik heb nieuw repertoire mogen leren. Ik keek altijd op afstand naar situaties omdat ik dacht behoefte te hebben aan overzicht. Van een afstandje kon ik alles prima overzien, zo dacht ik. Maar dat werd voor mij uiteindelijk leven in een soort gouden kooiconstructie. Ik bedacht me eerst alles 10 keer en dat werd uiteindelijk ‘gepieker XL’; ik kwam vooral NIET in actie.

Nu draai ik dat mechanisme om. Ik onderzoek eerst iets door het te doen. Vervolgens voel ik wat het met me doet en hoe ik het vind. Daarna beslis ik of ik daarmee door ga of niet. Het is heerlijk om in die volgorde te leven. Zo ben ik in een aantal stappen van toeschouwer vanuit een gouden kooi naar deelnemer in mijn eigen leven geworden. Deze levenslessen neem ik mee naar onze programma’s. Samen maken we er steeds weer een uniek programma van. Verwondering maakt me blij en ik word blij van Stichting Verwonderwijs!

Over Stichting Verwonderwijs
Samen met een heleboel enthousiastelingen maken we onze missie mogelijk.

Trainers

Om onze missie te realiseren -persoonlijke ontwikkeling heeft een vaste plek in het hoger onderwijs- werken we samen met trainers die onze programma’s mee uitrollen op hogescholen. Je kunt onze trainers zomaar tegenkomen; ze zijn naast het bestuur het gezicht van Stichting Verwonderwijs. Dit zijn ze!

Ingrid
Ingrid Trainer

Zeg je Ingrid dan zeg je Stichting Verwonderwijs. Ingrid is naast voorzitter van Stichting Verwonderwijs ook trainer en geeft het programma op diverse hogescholen. Ze is één van de vaste gezichten in de programma’s bij Fontys Pedagogiek en Fontys HRM en Psychologie.

Loes Loes Verwonderwijs
Loes Trainer

Loes is sinds de start van Stichting Verwonderwijs als trainer aan onze programma’s verbonden. Ze is naast Ingrid één van de vaste gezichten in de programma’s bij Fontys Pedagogiek en Fontys HRM en Psychologie.

Experts

Patrick
Patrick Expert

Patrick is als ijsmeester en coach aan onze programma’s verbonden. Als ijsmeester draagt hij bij aan een hele bijzondere start van onze programma's.

Angelique
Angelique Expert

Angelique is als trainer en coach aan onze programma’s verbonden. Met haar kennis en spinnenweb-expertise zet ze de kern van onze programma's neer.

Coaches

 Faye Faye Verwonderwijs
Faye Coach | Oud deelnemer Get Real!

Als coach is Faye één van de vaste gezichten in de programma's van Fontys HRM en Psychologie.

Chantal
Chantal Coach

Chantal is medeoprichter van Stichting Verwonderwijs. Daarnaast is ze coach bij Get Real! Ze is één van de vaste gezichten in de programma's van Fontys HRM en Psychologie.

webdevelopment